7 Ağustos 2012 Salı

SİMİ'DEN KNİDOS'A

MARMARİS, DATÇA VE YUNAN ADALARI (RODOS, SİMİ, KNİDOS, NİSİROS, BOZUKKALE)
16-22.06.2012 - ÜÇÜNCÜ GÜN

SİMİ  – KNİDOS ETABI (Yaklaşık 22nm, rüzgar sabah B 6-8knot, öğleden sonra BKB 15-18knot, dalga 1m)
18.06.2012
Simi’den sabah onbirde yola çıktık. Hedefimiz yaklaşık 32nm uzaklıktaki Nisiros adasıydı. Simi ve Nimos adaları arasındaki dar ve sığ boğazdan geçip rotayı Batıya çevirdik. Rüzgar olmadığından ilk bir saat motorla yol aldık. Rüzgar Batıdan 6-7 knot esmeye başlayınca yelkenleri basıp motoru durdurduk. 3-4 knot hızla Datça yarımadasının güneyindeki İnce buruna doğru yol almaya başladık. Rüzgar Batıdan geldiği için yelkenle gidebildiğimiz en uygun açı Kuzeybatıydı. Hem yavaş ilerlediğimiz hem de rotaya uygun gidemediğimiz için Nisiros’a varmamız zor görünüyordu. Alternatif demir yerlerini düşünmeye başlamıştım.

İnce Burun, Datça Yarımadası
Öğleden sonra ikide İnce burunu geçtikten sonra rüzgar durdu. Bir saat kadar motorla gittikten sonra saat üçte Kuzeybatıdan 10-15 knot rüzgar çıktı ve kısa sürede arttı. Yelkenlere camadan vurduk. Dalgaya ve rüzgara karşı volta atarak iki saatte Knidos önlerine geldik. Ekip yorulmuştu ve bize göre hedefimiz Nisiros yaklaşmak yerine uzaklaşıyordu. Yola devam etmek yerine Knidos’taki antik büyük limana girip 10m’ye demir attık. 40m kaloma bıraktık.

Duygu ve Dolunay denize girdiler. Ama duş almak istediklerinde su pompasının çalışmadığını fark ettik. Epey uğraştıktan sonra İhsan Bey’le konuşup ertesi sabah yeni bir pompa getirmesi konusunda anlaştık.

Akşam teknede pişirdiğimiz sucuklu nohut ve pilavı yedik. Knidos çok keyifli bir koydu. Özellikle gün batımı çok etkileyiciydi. Gece dışarıda uyudum. Gece boyunca uzaklarda şimşekler çaktı. Neyse ki fırtına bizim olduğumuz yere gelmedi. Hava sabaha kadar tamamen durgundu.