16 Ağustos 2012 Perşembe

NİSİROS'TAN SİMİ'YE

MARMARİS, DATÇA VE YUNAN ADALARI (RODOS, SİMİ, KNİDOS, NİSİROS, BOZUKKALE)
16-22.06.2012 - BEŞİNCİ GÜN

NİSİROS – SİMİ ETABI (Yaklaşık 34nm, rüzgar BGB 15knot, dalga 1m)

20.06.2012

Nisiros’taki Pali limanından sabah onda çıktık. Rüzgar BKB 10knot esiyordu. Rotayı Doğu’daki Simi’ye çevirdik. Seyahatimizin rüzgara ve dalgaya karşı olan zor kısmı sona ermiş ve ‘rahatına seyir’ denilen rüzgar ve dalga ile aynı yönde olan dönüş kısmı başlamıştı. Bu yüzden gelirken iki aşamada aldığımız Simi – Nisiros arasındaki mesafeyi dönüşte tek etapta tamamlamayı planlamıştık.

Nisiros’tan çıktıktan bir buçuk saat sonra Knidos Deveboynu fenerini bordaladık. Datça yarımadasının güneyinde geniş apaz seyirle ilerlerken rüzgarın azalmaması için karaya pek yaklaşmadık. Öğleden sonra hava 15-17knot’a çıktı. Simi’ye yaklaştıkça rüzgar önce Batı’ya sonra Lodos’a döndü. Adaya yaklaştığımızda rüzgar azaldı. Bir saat boyunca motor - yelken ilerledikten sonra Nimos ve Simi adaları arasındaki darboğaza yaklaştığımızda yelkenleri indirdik. Boğazın dibi kum olduğu için en sığ yerinde türkuaz rengi suyun görüntüsü çok hoştu.
Akşamüstü beş buçukta Simi’de limana bağlandık. Önceki ziyaretimizden sonra aklımızda kalan alışverişlerimizi tamamladık. Akşam yemeğini limanın biraz dışında deniz kenarındaki bir lokantada yedik. Simi karidesi, ızgara kalamar, salata ve ızgara barbundan oluşan yemek çok lezzetliydi. Genel olarak Yunan adalarında her yerde uygun fiyatlara çok güzel yemekler yedik. Adalardaki bu dürüst ve kaliteli hizmet anlayışı ile insanların bizi hep içten ve güleryüzlü karşılamaları hepimizin hoşuna gitti.