9 Ağustos 2012 Perşembe

KNİDOS'TAN NİSİROS'A

MARMARİS, DATÇA VE YUNAN ADALARI (RODOS, SİMİ, KNİDOS, NİSİROS, BOZUKKALE)
16-22.06.2012 - DÖRDÜNCÜ GÜN

KNİDOS - NİSİROS ETABI (Yaklaşık 10nm, rüzgar BKB 15-18knot, dalga 1-1,5m)
 Pali limanı, Nisiros
19.06.2012
Knidos’un turkuaz rengi denizi çok hoşumuza gittiği için sabahı burada yüzerek geçirip öğleden sonra rüzgar kuvvetlenince yola çıkmaya karar vermiştik. Nisiros’a mesafe uzun değildi. Knidos’un keyfini çıkarabilirdik.

Sabah sekizde İhsan Bey yeni su pompasıyla birlikte Knidos’a geldi. İskeleye yanaşıp kısa sürede tamiratı tamamladık ve musluklardan su akmaya başladı. Bu arada su sepolarımızı doldurduk. İhsan Bey gittikten sonra iskeleden ayrılıp tekrar demir attık. Denize girip yüzdükten sonra yemek hazırladık. Hafif öğle yemeği menüsünde menemen vardı.

Öğleden sonra ikide yelken basıp rotayı Nisiros’a çevirdik. Rüzgar BKB’dan 15-18 knot hızında istikrarlı esiyordu. Her zamanki gibi hafif dalga çıkmıştı. Yelkenlere camadan vurup volta atarak keyifli orsa seyirle iki buçuk saatte Nisiros önlerine geldik. Dört buçukta Nisiros’taki Pali limanının girişindeydik. Pali Nisiros’un Kuzeydoğusundaki küçük bir liman. Adanın asıl limanı 2.5nm Batıda bulunuyor. Ama kitaplarda tavsiye edilen Pali daha sakin ve şirin. Demir atıp kıçtankara yanaştığımızda saat beşti.

Nisiros ziyaret ettiğimiz diğer bazı adalarda farklı olarak ağaçlık ve yeşilliklerle kaplıydı. Adanın ortasında aktif bir volkan krateri vardı. Araba kiralayıp volkana çıktık. Volkanın ortasındaki düz ve geniş arazinin çevresi dik ve yüksek yamaçlarla çevrili. Bu düz arazinin içinde 30-40m derinliğinde ve yaklaşık 200-250m genişliğinde içi değişik renklerde tozlar ve taşlarla kaplı bir krater var. Bu kraterin dibine indik. Yer beyaz bir tozla kaplıydı. Yoğun bir sülfür kokusu ve ısı yayılıyordu. Etrafında sapsarı sülfür tozu birikmiş deliklerden duman çıkıyordu. Kraterin içinde olmak garip bir duyguydu.

Güneş ufka doğru alçalırken kraterden çıkıp adanın en yüksek noktalarından birinde kurulu olan Nikia köyüne ve daha da yüksekteki Ay Ioannes Theologos manastırına çıktık. Mavi – beyaz renkteki tipik bir Yunan manastırı olan yapının bahçesinden manzara muhteşemdi. Uzaktaki Tilos adası sanki bulutların üzerinde asılı duruyordu. Uzun süre resim çektikten sonra güneş batarken arabaya atlayıp limana döndük. Teknede duş aldıktan sonra limandaki Christina’s Aphrodite lokantasında ızgara kalamar, salata, sebze ve ızgara kılıç balığından oluşan harika bir yemek yedik. Akşam erken uyudum. Gece rüzgar çıktı ama liman sakindi.

Nisiros’ta akşamüstü liman polisi bütün teknelerden evrak istedi. Yeni uygulamaya göre her limanda teknelerin evraklarını göstermeleri gerekiyormuş. Ancak Rodos’taki acente bize verdiği evrak zarfına transitlog eklemeyi unuttuğu için polis limanda kalamayacağımızı, Kos’a gidip evrakımızı tamamlamamız gerektiğini söyleyince biraz telaşlandım. Birkaç telefon konuşmasından sonra bizim için hazırlanan transitlog’un Rodos’taki acentenin masasında bulunduğunu ve ertesi gün Simi’deki acenteden alabileceğimizi öğrenince rahatladım. Polise ertesi gün Simi’ye gidip evrakı tamamlayacağımı belirttim. Böylece mesele çözümlendi.