5 Temmuz 2011 Salı

FETHİYE’DEN MARMARİS’E DÖNÜŞ

09-11.06.2011
Turunç Pınarı’nda iki gece kaldıktan sonra Marmaris’e doğru dönüşe geçtik. Planımız Göcek ve Ekincik’te birer gece kalıp 11 Haziran Cuma akşamı Marmaris Albatros Marina’ya varmaktı.

TURUNÇ PINARI -  KOCABÜK ETABI
Mesafe 15dm, rüzgar GGB 7-10knot, dalga yok, hava güneşli, yelken seyri

09.06.2011
Çarşamba sabahı  11:30’da Balıkçı Osman’ın iskelesinden ayrılıp yelkenleri bastık. Hafif havada üç saatte Göcek Adası’na vardık. Adanın kuzeydoğusundaki ormanlık koyda demir atıp öğlen yemeğimizi yedikten sonra tekrar yelkenle Domuz Adası ve Tersane Adası’nın arasından Fethiye Körfezi’ne çıktık. Akşam altıda rüzgar tamamen durduğu için motoru çalıştırdık. Bir saat sonra Göcek yarımadasının dışında kalan ve ağzı Fethiye Körfezi’ne bakan Kocabük’e girdik. Planımız ertesi sabah erkenden demir alıp rüzgar ve dalga çıkmadan Kurtoğlu Burnu’nu geçmek ve Ekincik’e doğru yol almaktı.

Dibi kum olan Kocabük ince uzun bir koy. Yamaçları ormanla kaplı ve suyu pırıl pırıl. Koyda demir atıp kıyıdaki kayalıklara iki halatla bağlandık. Göcek koyunun içi çok kalabalık olduğundan nispeten tenha olan Kocabük çok hoşumuza gitti. Bize Marmaris yakınındaki Korsan Koyu’nu hatırlattı. Akşam yemeğini teknede yedikten sonra çok geç olmadan uyuduk.

KOCABÜK – EKİNCİK ETABI
Mesafe 25dm, rüzgar yok, dalga yok, hava güneşli, motor seyri

10.06.2011
Perşembe sabahı sekizde demir alıp yola koyulduk. Deniz dümdüzken Kurtoğlu burnunu geçtik ve dört saatlik motor seyrinin sonunda Ekincik’teki My Marina Club’a bağlandık. Seyahatimizin ilk akşamında kaldığımız My Marina Club’ı çok beğenmiş ve dönüşte tekrar uğramaya karar vermiştik.

My Marina’nın iskelesinde yanımızda bağlı duran tekne on sene önce seyre çıktığım Kaptan Gordon Abercrombie’nin T.G.Ellyson’ıydı. Gordon’u teknemize davet edip sohbet ettik. Bu hoş tesadüften dolayı çok mutlu olduk. Hava çok durgun ve puslu olduğu için Gordon fırtına çıkmasından endişe ediyordu. Neyse ki akşamüstü hava kuzeye döndü ve güneş açtı. My Marina Club’da keyifli bir öğleden sonra geçirdikten sonra akşam yemeğinde ızgara sinarit yedik.
EKİNCİK – MARMARİS ETABI
Mesafe 20dm, rüzgar GB 17-20knot, dalga 2-2,5m, hava güneşli, yelken seyri
                                 Yıldız Adası, Marmaris
11.06.2011
Seyahatimizin son günü olan Cuma sabahı My Marina’da yanımızda bağlı duran T.G. Ellyson’un sahibi ve kaptanı Gordon heyecanla son hava raporunun Lodos’tan 5-7 Beaufort rüzgar gösterdiğini söyledi. Hava sabahtan esmeye başlamıştı bile. Hemen hazırlanıp avara ettik. Saat 11’de yelkenleri camadanlı basıp orsa seyirde Köyceğiz Körfezi’nden çıktık. Dalgaya ve rüzgara karşı volta vurarak Marmaris’e doğru ilerlemeye başladık. Son etabımız heyecanlı ve keyifli oldu. Ağır, oturaklı ama aynı zamanda hızlı bir tekne olan Hadar bizi zorlanmadan üç buçuk saatte Marmaris boğazına getirdi. Marmaris’te Yıldız Adası ve Bedir Adası arasında bir koyda demirleyip öğle yemeğimizi yedik ve yüzdük. Akşam beşte Albatros Marina’ya dönüp tekneyi teslim ettik.