29 Kasım 2023 Çarşamba

KALPAZANKAYA'DA YAZDAN KALMA HARİKA BİR GÜN

22.Ekim.2023

Ekim ayının sonuna yaklaşırken bir Pazar sabahı sakin, rüzgarsız, dalgasız ve güneşli bir havada Burgazada'ya gitmek üzere Tuzla Viaport Marina'dan yola çıktık. Almanya'dan ziyaretimize gelmiş olan çok sevdiğimiz dostlarımızı Kalpazankaya'da yemeğe götürüyorduk. İki gün önce Lodos havada denize çıktığımızda dalgada epey sallanmıştık. O yüzden Pazar günkü ılık ve durgun hava çok hoşumuza gitmişti.

İki saat süren motor seyrinden sonra Kalpazankaya'da tonoza bağlandık. Alman dostlarımız Burgazada'yı görünce gözlerine inanamadı. İstanbul gibi bir şehrin bu kadar yakınında Kalpazankaya gibi bir gizli cennet bulunması onları çok şaşırttı. Özellikle önceki günü Kapalıçarşı civarında geçirdikleri için Burgazada onlar için tam bir sürpriz oldu.

Botla karaya çıktıktan sonra masamıza geçtik. Lezzetli mezelerden sonra harika bir torik yedik. Bu arada Melis çocuk parkında oynadı. Yemekten sonra Melis'e çikolatalı sufleyle sürpriz yaptık çünkü ertesi gün doğum günüydü. Tabii ki Melis çok mutlu oldu.

Tekneye döndüğümüzde hızlıca mayolarımızı giydik ve denize atladık. Aylar önce, dostlarımızın seyahatini planlarken, Ekim'de denize girmeyi kafamıza koymuş ve misafirlerimize mutlaka yanlarında mayo getirmelerini tembihlemiştik. Alman dostlarımız kışın gölde buzu kırarak suya atladıklarını bize anlattıklarında İstanbul'da denize girme niyetlerinin ciddi olduğunu anlamıştık. Zaten çevremizde birçok kişi denize giriyordu. Alman dostlarımız bize göre soğuk olan suda çok mutlu oldu. Melis ve ben üşütmemek için kısa yüzdük ama çok eğlendik. Ardından hemen kurulanıp giyindik ve Tuzla'ya dönmek üzere motoru çalıştırdık.

Dönüşte denizde kıpırtı dahi yoktu. Normalde öğleden sonra çıkan rüzgardan eser yoktu. Sakin bir seyirden sonra günbatımında marinaya bağlandık. Bu harika günün anısı bütün kış boyunca hatırlanmak üzere hepimizin hafızasına kazındı.