21 Haziran 2011 Salı

EKİNCİK – GÖCEK ETABI

Mesafe 25dm, rüzgar GB 18-20knot, dalga 2-2,5m, hava güneşli
05.06.2011

My Marina’dan sabah 9:30’da Ekincik köyünden bizi almaya gelen kayıkla Dalyan’a gittik. Aslında tam gün süren Dalyan gezisini öğlen yola çıkacağımız için kısa kesip üç saatte bitirmemiz gerekiyordu. Motor bizi kıyıdan Dalyan’a götürürken girintili çıkıntılı kayalıklarda mağaralar ve kanyonlar gördük. Çok sığ kum olan Dalyan girişinde kayığımız kuma oturduysa da kaptanımız hızlı bir şekilde kurtulmayı başardı. Önce oltaya bağlı bir mavi yengeçle su üstüne cezbedilen bir Caretta Caretta’yı gördük. Öğle yemeği için mavi yengeç ısmarlayıp Dalyan’ın içlerine doğru yola koyulduk. Dik kayalık yamaca kazılmış kaya mezarların önünde bir süre oyalanıp resim çektikten sonra dönüşe geçtik. Kaunos antik kentini vakit olmadığından gezemedik. Yengeçlerimizi alıp aynı yoldan My Marina’ya geldik. Güneş yükselmiş ve öğlen olmuştu.

Tekneyi hazırlayıp My Marina’ya veda ettik ve 13:20'de yola koyulduk. Öğle yemeğini yiyebilmek için bir süre motorla seyrettik. Yengeçleri yemek zordu ama uğraştığımıza değdi çünkü çok lezzetliydiler. Ancak bordadan gelen dalgada tekne yalpa yaparken yengeç yemek pek rahat olmadı. Yemeği bitirince yelkenleri bastık. Geniş apaz seyre geçtik. Dört saatlik seyirde dalgalar gittikçe irileşti. Kurtoğlu burnu önünde dalgaların üzerinde kayarken teknemiz Hadar 10-10.5 knot hız yapıyordu. İlaç almayan ekip üyelerinin rengi biraz değişti. Çoğunluk yolu uyuyarak geçirdi. Bense kolayına yaptığımız bu seyrin geri dönüşünü düşünüyordum. Özellikle ters yönde rüzgara karşı dalgalara bata çıka ilerlemeye çalışan yelkenlileri gördükçe dönerken buradan sabah erkenden henüz dalga çıkmadan geçmenin en akıllıca yol olduğuna karar verdim.

Göcek’te Göbün koyuna saat 18:20’de girdik. İki sene önce Ekim ayında Göbün’de kalmış ve çok keyifli bir akşam geçirmiştik. Üzerinde bayrak olan tepeye tırmanıp gün batarken manzarayı izlemiştik. Bu sene ise Göbün çok kalabalıktı. Küçücük koy neredeyse bir marina gibi sıra sıra teknelerle dolmuştu. Tabiat çok güzel de olsa kalabalıktan rahatsız olduk. Ayrıca My Marina’daki kaliteli hizmetten sonra Göbün’deki derme çatma iskeleye bağlanma ve lokantadaki yemeğin iki yerde de aynı fiyata gelmesi pek hoşumuza gitmedi. Yediğimiz ızgara lahoz çok lezzetliydi. Sonradan anladığımıza göre bölgedeki lokantalarda fiyatlar birbirine çok yakın ancak hizmet kalitesi farklı olabiliyor.