2 Eylül 2010 Perşembe

BÜYÜKADA YÖRÜKALİ KOYU

30.08.2010

Ağustos ayının sonlarına doğru beklediğimiz gibi fırtınalar başladı. 30 Ağustos sabahı hava 6 kuvvet eserken öğleden sonra 7 kuvvete çıkarak fırtınamsı rüzgar halini aldı. Dolunay ve Duygu’yla ana yelkeni çift camadanlı bastık. Genoayı küçültmeden Pendik’ten çıkıp Kınalıada’nın batısından döndükten sonra Adalar’ın güneyinde mola verecek uygun demir yeri aramaya başladık. Büyükada’nın güneybatısındaki Dil Burnu’nun güneyinde yer alan Yörükali koyuna demirlemeye karar verdik.

Büyükada ve Heybeliada arasında rüzgar fırtına halinde esip dalgalar yükselirken Yörükali koyunda deniz son derece sakindi. Çam ormanının denizle birleştiği koy o kadar güzel ki bütün yaz boyunca yer bulunamayacak kadar kalabalık olmasına şaşmamalı. Demir attıktan sonra sandviçlerimizi yedik ve denize girdik. Birkaç saatlik keyiften sonra demir aldık, yelkenleri bastık ve fırtınalı havada iki ada arasından kuzeye yükseldik. Bize göre en keyifli yelken seyri sert havada yapılıyor çünkü tekne çok hızlı gidiyor. Güneş batarken marinaya girdiğimizde rüzgardan epey yorulmuştuk ama keyfimize diyecek yoktu.