19 Kasım 2012 Pazartesi

KERAMET GEÇİŞİ - YALOVA'DAN İZNİK GÖLÜNE YÜRÜYÜŞ

17.11.2012
Sonbaharın doğadaki renklerini izlemek için Cumartesi sabahı Yalova'nın Aktoprak köyünden yürüyüşe başladık. Beş saat boyunca yeşilin, sarının, kahverenginin ve kızılın her tonunu görerek patikalardan tepelere tırmandık, indik, dereler geçtik ve en sonunda kendimizi ılıcada termal suya attık.
Aktoprak köyü, Topçular'dan minibüsle yarım saat uzaklıkta. Yandaki harita üzerinde dümdüz görünen yürüyüş yolu aslında iki saat süren zorlu bir tırmanıştan sonra uzun bir inişle devam ediyor. İznik gölü kıyısındaki zeytinlikler içinde bulunan Keramet köyünde bitiyor.

Öğle yemeği için Mahmudiye köyünde mola verdik. Caminin yanında kurulmuş olan piknik masalarında minibüsümüzün getirdiği malzemelerle piknik yaptık ve köylülerin hazırladığı çayı içtik. İki saat boyunca tırmandığımız için hepimiz terliydik. Fazla üşümeden yola devam etmeye karar verdik. Hava az bulutlu ve serindi. Doğada yürüyüş için çok güzel bir gündü.

Zeytinliklerin ardında İznik gölü

Keramet ılıcasında beş saatlik yürüyüşün bütün yorgunluğunu attık.

Turu organize eden Bukla'ya teşekkürler...