24 Temmuz 2012 Salı

RODOS'TAN SİMİ'YE

MARMARİS, DATÇA VE YUNAN ADALARI (RODOS, SİMİ, KNİDOS, NİSİROS, BOZUKKALE)

16-22.06.2012 - İKİNCİ GÜN

RODOS  – SİMİ ETABI (Yaklaşık 21nm, rüzgar GGB 10-15knot, dalga 0,5m)

17.06.2012
Rodos’ta uyandığımız sabah borç krizindeki ülkede kritik sonuçlar doğurabilecek bir genel seçim yapılıyordu. Ancak adada seçime dair hiçbir emare yoktu. Oysa bir evvelki gece Rodos’lular Euro 2012’de Yunanistan’ın futbol maçı kazanmasını çılgınca kutlamıştı.

Dolunay ve Duygu önceki akşam Rodos’un tarihi kalesinin içindeki çarşıda bulunan mücevher dükkanı Lalaounis’e bakmaya gitmişler ama kapanmış olduğunu görüp hayalkırıklığına uğramışlardı. Halbuki iki sene evvel rıhtıma yanaşır yanaşmaz Lalaounis’ten takı almaya gitmiştik. Kız ekibi işte…

Akşam yemek yediğimiz Meltemi’de sabah kahvaltı ettik ve önündeki plajdan denize girdik. Limanın yanında olmasına rağmen Meltemi’nin önünde deniz tertemiz ve gayet cazipti. Tekneye dönüp toparlandıktan sonra saat onbirde Rodos Mandraki Marina’dan avara ettik. Yelkenleri basıp rotayı Simi’ye çevirdik. Önceki gün sertleşen hava şartlarında aldığımız ders sebebiyle ceketlerimizi, su ve yiyeceklerimizi havuzluğa çıkardık. Ayrıca tedbirli davranıp ana yelkene camadan vurduk. Keyifli orsa seyirde Bozburun’u geçip dört saatte Simi önlerine geldik. Denize girmek için limanın bitişiğindeki Ay Marina koyuna demirledik.

Ay Marina dibi kum olduğu için suyu turkuaz renkte pırıl pırıl bir koy. Ortasındaki küçük adacıkta bir manastır var. Birkaç metre derinliğe demir attığımızda zincirin kumda bıraktığı izi bile görebiliyorduk. Koyda bir saat denize girip çıktıktan sonra demir alıp Simi limanına gittik. Akşamüstü beş buçukta baştan demir atıp rıhtıma yanaştık. Rüzgar almayan liman çok sıcaktı.

Akşam Simi’nin çarşısındaki Meraklis Taverna’da ızgara ahtapot, minik karides, papalina ve ızgara Fangri balığından oluşan güzel bir yemek yedik. Limandaki dar sokaklarda dolaşıp ilginç dükkanları ve şık butikleri gezdik.