17 Mayıs 2011 Salı

ENGİN’İN DOĞUM GÜNÜ - KALPAZANKAYA

07.05.2011

Yalova’ya giderken ana yelken mandarımızın koptuğunu yazmıştım. Yeni mandarı takmak için direğin tepesine çıkıp içinden bir el incesi ile kılavuz çekmek ve alttaki delikten çıkarmak gerekiyordu. Bu işe sevgili arkadaşımız Engin gönüllü oldu. Haftaiçi bir akşam marinada buluştuk. Engin emniyet kemerine balançinayı bağlayıp biz onu yukarı çekmeden kendi başına direğin tepesine tırmandı. Ucuna birkaç somun taktığı el incesini direğin içinden aşağı sallandırdı. Arkadaşı Günce somunları direğin altındaki direkten yakalayınca benim günlerce gözümde büyüyen iş yarım saatten az bir zamanda hallolmuş oldu. Bu arada, Engin teknemin arma ayarını kontrol etti ve düzeltmeler yaptı. Teşekkür etmek için Engin’i doğum gününde Kalpazankaya’ya davet ettik.
Cumartesi günü öğle saatinde Dolunay ve Engin’le güneşli Lodos havada marinadan çıktık. Yelkenleri bastık. Tekne 12-15 knot rüzgarda orsa seyirde ortalama 5 - 5,5 knot hızla gidiyordu. Bu keyifli seyir sırasında teknenin direğinde ve ıstralyalarda örümcek ağlarının parladığını fark ettik. Ağlar o kadar çoktu ki… Engin direğe çıkıp indikten sonra geçen birkaç gün içinde bir örümceğin bu kadar ağ örmesi mümkün değildi. Bir süre sonra ağların gizemi çözüldü. Teknenin üzerinde birçok siyah ve boyu yarım santimi geçmeyen tüylü tırtıllar vardı. Bunlar ağların ucunda rüzgarda salınıyorlardı. Tekneyi tırtılların basması beni çok huzursuz etti.
Orsa seyirde tramolalarla üç saatte Kalpazankaya’ya geldik. Tabii ki önceden telefon edip masamızı ve çikolatalı suflelerimizi ayırtmıştık. Keyifli bir yemek ve doğum günü kutlamasından sonra gün batarken tekneye döndük. Tonozdan ayrılmadan önce hepimiz kat kat giyindik çünkü hava çok soğumuştu. Rüzgar Poyraz’dan 15-17 knot esiyordu. Yelkenleri basıp orsa seyirde Büyükada ve Heybeliada arasından kuzeye yöneldik. Alacakaranlıkta Büyükada’nın güneyindeki Dil Burnu ve Yörük Ali Koyu manzaraları çok güzeldi. Tramolalarla marinaya varmamız üç saat aldı. Gece on buçukta marinaya bağlandık. Tekneyi topladıktan sonra ayrılırken soğuktan unuttuğumuz tırtılların ortalıkta görünmemesi içimi rahatlattı.