5 Mayıs 2011 Perşembe

KARACA ARBORETUM YALOVA

01.05.2011


Pazar günü tekneyi suya indirmeden önce Yalova’dan dolmuşa binip Termal yolu üzerindeki Karaca Botanik Bahçesi’ne gittik. Yalova’nın merkezi beton binalardan oluştuğu için pek cazip değil ama dışına çıkınca‘mavi – yeşil’ diye adlandırılan iki yanı asırlık çınarlarla kaplı yol çok güzel. Bindikten on beş dakika sonra minibüs şoförünün bizi indirdiği yerde Karaca Arboretum ve Fidanlık yolun iki yanında karşı karşıya duruyordu.


Hayrettin Karaca’nın evinin içinde bulunduğu 135 dönümlük arazide kurulu arboretumda değişik cins heybetli ağaçlar ve çiçekli bitkiler var. Türkiye’de yaygın mavi ladin, sedir, sığla gibi ağaçların yanı sıra Japonya’dan getirilmiş Gingko Biloba, Pagoda ve anavatanı Kaliforniya olan Sekoya (sequoia) ağaçlarını gördük. Yemyeşil ağaç ve çiçeklerle dolu bahçeyi rehber eşliğinde gezerken Hayrettin Karaca’ya rastlayıp resim çektirdik. TEMA Vakfı’nın kurucularından olan doksan iki yaşındaki Karaca esprili ve canayakın. Muzip bir gülümseme ile bize ‘sıkıca sarılmazsanız fotoğraf çektirmem,’ dedi.

Ağaçları çok sevdiğim için arboretum benim çok hoşuma gitti. Zaten kendi evim de bir arboretum gibi, ağaçlarla dolu. Yalova’ya yolu düşen herkese Karaca Arboretum’u ziyaret etmelerini tavsiye ederim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder