17 Nisan 2011 Pazar

YILIN İLK KALPAZANKAYA SEYRİ

16.04.2011
Haftasonu yelken için koşullar harikaydı. Güneşli, açık havada Poyraz'dan 4-5 kuvvet rüzgarla Cumartesi sabahı yelkenleri bastık. Dolunay ile birlikte Burgazada yönünde yola koyulduk. Güneşe rağmen hava soğuktu. Ama tekne geniş apazda gayet hızlı gidiyordu. İki saatte Burgazada'yı dönüp Kalpazankaya'ya vardık. Karaya çıktığımızda saat üç olmuştu. Duygu'yla Kalpazankaya Restaurant'ta buluştuk. Meze ve kalkan balığı yedikten sonra sıra tatlıya geldi. Ancak lokantanın o gün çikolatalı sufle yapmadığını öğrenince çok hayalkırıklığına uğradık. Halbuki biz seyrin başından beri toplam kaç tane çikolatalı sufle yiyeceğimizi tartışıp durmuştuk.

Giyindiğimiz kat kat kıyafetlere rağmen dışarıda yemek yerken üşüdük. Akşam altıda tekneye döndük. Yelkenleri basıp orsa seyirde Kınalıada ve Burgazada arasından kuzey yönde yükselirken Poyraz hızını kesmeden esmeye devam ediyordu. Anayelkene camadan vurduk. İki saatte marinaya geri döndük. Hava kararınca soğuduğundan marina bağlanır bağlanmaz ilk iş sıcak bir çorba içtik. Ardından tekneyi toplayıp marinadan ayrıldık. Bu senenin ilk keyifli Poyraz seyrini Kalpazankaya'ya yaptık.

Kışın soğuk havada denize çıkarken kıyafet seçiminin önemini ne kadar anlatsam azdır. İnsan denizde bir kere üşüdükten sonra bir daha ısınamıyor. O yüzden daha yola çıkmadan mutlaka giyinmek gerekiyor. Ben alt ve üst termal içlik üzerine pamuklu eşofman altı, iki polar üst ve su geçirmez Musto salopet ve ceket giymiştim. Ayağıma biri termal iki çorap ve lastik çizme geçirdim. Ancak bu şekilde soğan gibi kat kat giyinince üşümedim.
                                                                        Mojo

Gelecek hafta hava şartları uygun olursa Symphony ile Resif'i Yalova'ya götürüp karaya çekmeyi planlıyoruz. Yalova Setur Marina'da tekneleri zehirli boya ve diğer bakımları yapılacak. Yeni sezona bakımlı ve temiz halde girecekler.