28 Nisan 2011 Perşembe

SETUR MARİNA YALOVA’DA SYMPHONY VE RESİF’İ KARAYA ÇEKTİK.

24.04.2011

Yalova’daki Setur Marina’yı İstanbul’daki marinalara göre atma-çekme ve karada park fiyatının çok uygun olmasından dolayı tercih ettik. Pendik ile Yalova arasındaki mesafe Kalamış’la neredeyse aynı. İki buçuk saatlik keyifli bir seyirle gittiğimiz Yalova Setur Marina’dan çok memnun kaldık. İstanbul’daki marinalara göre tenha ve rahat olan Yalova’da lift ve karada park konusunda iyi hizmet aldık.
Resif’te Gürkut ve Dolunay, Pendik Marintürk’ten öğle vakti yola çıktılar. Duygu’yla ben ise bir buçuk saat sonra yelken bastık. Vinçle karaya çıkmanın vakit alacağını düşünerek iki teknenin aralıklı yola çıkmasına karar vermiştik. Hava bulutlu ama yağışsızdı. Rüzgar Pendik – Yalova arasında Lodos’tan 10-15 knot esiyordu. Dalga yok denecek kadar azdı. Apaz seyirde Tuzla Tuzburnu’ndaki Deniz Harp Okulu’nun önünden güneye indik. İki buçuk saat sonra Yalova Deniz Otobüsü iskelesinin yanındaki Setur Marina’nın girişindeydik.

İndirirken ana yelken balançinaya takıldı ve yarı yolda kaldı. Yelkeni tekrar basıp kurtarmaya çalışırken mandar koptu. Yıllardır direğin üzerinde güneşe ve hava şartlarına maruz kalan ana yelken mandarının eskidiğinin farkındaydım. Kopana kadar beklemek yerine vaktinde değiştirseymişim şimdi işim daha kolay olurdu çünkü yeni mandarı direkten geçirmek için tepeye çıkıp kılavuz almak gerekiyor.

Yelkenleri indirip tekneyi toparladıktan sonra çantalarımızı dışarı çıkardık ve tekneden atlamaya hazır halde marinanın lift havuzuna yanaştık. Önce tekneyi bağlayıp liftin kuşaklarını teknenin altına yerleştirdik. Ardından halatları çözdük ve karaya atladık. Lift tekneyi kaldırdı ve karaya getirdi. Teknenin altı basınçlı suyla yıkandı.

Teknenin altı oldukça temizdi. En çok kekamoz tutan yerler pervane, salma ve dümen palasıydı. Piyasadaki en pahalı ve kaliteli zehirli boyalardan birini (Awlgrip) kullanmanın faydasını gördüğümü söylemeliyim. Beş senedir teknenin su altı kesimi pırıl pırıl duruyor. Boyada hiç pullanıp dökülme yok. Tekneyi aldığımdan beri bir sene hariç her sene bakım yaptım. Tekne sık kullanıldığı için altı temiz kalıyor. Awlgrip yeşil renk boyayı artık üretmediği için bu sene siyaha dönmeye karar verdim.

Akşamüstü Resif ve Symphony’yi yan yana karaya alıp altlarını sağlam şekilde destekledikten sonra son kontrolleri yaptık. Yeni açılan marinada bağlı tekne sayısı henüz az ama tesisler güzel. Lift hizmetinden ve çalışanların olumlu tutumundan memnun kaldık. Akşam yedi buçukta marinadan ayrılıp deniz otobüsüne binip İstanbul’a geri döndük.

Teknelerin bakımları ve zehirli boya işleri bir hafta içinde tamamlanacak. Gelecek haftasonu tekneleri suya atıp Pendik’e geri getirmeyi planlıyoruz.