2 Ağustos 2010 Pazartesi

KALPAZANKAYA

31.07.2010

Cumartesi sabahı Dolunay’la saat onbirde marinadan çıktığımızda Pendik’te rüzgar Lodos’tan 10-15 knot esiyordu. Genelde sabahları Boğaz'da Poyraz eserken Marmara’nın Anadolu kıyısında rüzgar Lodos – Günbatısı esip öğleden sonra Poyraz’a çeviriyor. Yelkenleri basıp tatlı bir orsa seyirle Burgazada’ya kadar geldik. Kalpazankaya’ya gelmek üzereyken rüzgar kesildi ve deniz ayna gibi oldu. Tonoza bağlanır bağlanmaz denize atladık. Akıntı yüzünden deniz serindi. Bizi rahatlattı.

Duygu, Burgazada’ya vapurla gelip bize Kalpazankaya’da katıldı. Güzel bir öğle yemeği yedik. Sıcaktan dolayı lokanta tenhaydı. Akşam için ise bütün masalar ayrılmıştı. Hava serinleyince müşteriler geliyorlar herhalde. Biz yemekten sonra tekrar denize atlayıp serinledik. Bu sırada 25-30m’lik dev bir yelkenli yakınımızdan geçti. Symphony bu teknenin yanında küçücük kaldı.

Akşam sekizde 15-17 knot esen Poyraz’la marinaya döndük. Tekne sağanaklarda çok güzel hızlanıyor ve yelken seyri çok keyifli oluyor. Gece onda marinaya girerken rüzgar kaldı. Deniz tekrar ayna gibi oldu.