19 Temmuz 2012 Perşembe

MARMARİS'TEN RODOS'A

MARMARİS, DATÇA VE YUNAN ADALARI SEYRİ (RODOS, SİMİ, KNİDOS, NİSİROS, BOZUKKALE) - İLK GÜN

16-22.06.2012
15 Haziran Cuma akşamı Duygu, Dolunay ve ben uçakla İstanbul’dan Dalaman’a geldik. Gece yarısı Albatros Marina yakınındaki Otel Çarıkçı’ya vardık. Gülören Londra’dan Dalaman’a doğrudan uçup erken saatte otele girebilmişti. Planımız sabah erkenden tekneyi teslim alıp işleri tamamlamak ve yola çıkmaktı. İki senedir kiraladığımız yelkenli olan Hadar’ı İhsan Bey’den üçüncü kez alıp bir hafta boyunca Yunan adalarında gezecektik.

MARMARİS – RODOS ETABI (Yaklaşık 25nm, rüzgar GGB 15-20knot, dalga 1,5-2m)

16.06.2012
Cumartesi sabahı sekiz buçukta Albatros Marina’da İhsan Bey’le buluştuk. Yurtdışı çıkış işlemleri için pasaportlarımızı teslim ettikten sonra kahvaltı ettik. Albatros Marina’da  Cumartesi günü tekne değişim günü olduğundan bizim gibi birçok ekip teknelere yerleşiyor ve masalara yayılmış haritalar üzerinden rota belirlemeye çalışıyordu. Migros Sanalmarket’ten sipariş verdiğimiz malzemeleri Hadar’a yerleştirdik. Bu arada İhsan Bey bize tekneyi teslim etti ve geçen sene yaptığı birkaç değişikliği gösterdi. Özellikle GPS ekranını dümenin önündeki panoya alması çok faydalı olmuştu. Ayrıca yeni yelkenler geçen senekilere göre çok daha iyiydi.

Öğle yemeğinden sonra bir buçukta Albatros Marina’dan avara ettik. Rotayı Rodos olarak belirleyip Mandraki Marina’da yer ayırtmıştık. Hava 8-9 knot BGB esiyordu. Marmaris Yıldızada boğazından çıktıktan sonra rüzgar azaldı. Güneye doğru açılıp rüzgarı bulmak için uğraştık.

İlk gün hissettiğim kadarıyla, ekipteki özgüvenin önceki senelere oranla artmış olması beni endişelendirmişti çünkü bu rahatlık tedbirsizliğe sebep olabilirdi. Nitekim hava durgunken tedbir almayan ekipte saat üç buçuktan sonra artan rüzgar ve dalgayla mide bulantısı, üşüme ve birkaç saat sonra acıkma baş gösterdi. Rodos ve Bozburun arasındaki kanaldan (GGB) 15-20 knot esen rüzgarın kaldırdığı 1,5 – 2m’lik dalgalara bata çıka orsa seyirde volta atarak güneye iniyorduk. Dalgaların serpintileri havuzluğa yağıyor ve bizi ıslatıyordu. Moralleri düzeltmek için dümenin önündeki GPS’ten kalan mesafeyi ara sıra yüksek sesle okuyup yaklaştığımızı belirtiyordum çünkü ekipteki birkaç saat önce beni tedirgin eden özgüven yerini hafif bir telaşa bırakmıştı. Akşamüstü yedide Rodos Mandraki Marina önlerine geldiğimizde herkes rahatladı. Önceki seyahatlerimizden kısa ve rahat bir seyir olarak hatırladığımız Marmaris – Rodos etabının farklı hava şartlarında ekibi zorlaması denizde tedbiri hiçbir zaman elden bırakmamak gerektiğini herkese hatırlatmıştı.

Gün batmadan önce Kronos Yachting’den Nikos’un marinada gösterdiği oldukça dar yere baştan tonoz alarak bağlandık. Duş yapıp kendimize geldikten sonra akşam yemeği için liman girişinin batısında deniz kenarındaki ikinci bina olan Meltemi Restaurant’a gittik. Gece onda yediğimiz deniz ürünleri ve Yunan şarabından oluşan yemeğimizden çok memnun kaldık. Üstelik bize ikram ettikleri sakız likörünün neredeyse tamamını içtik. Gece yarısına doğru tekneye dönüp yattığımda Duygu ve Dolunay Rodos’un eski şehrinde alışverişe gidiyorlardı.