15.09.2012
Ağustos ve Eylül’ün yarısını Kalamış Marina’da geçirdikten sonra Resif ve Symphony’yi Yalova’ya götürmek üzere Cumartesi sabahı onbirde palamarları çözdük. Hava durgun ve güneşliydi. Hafif Lodos esiyordu. Adaların kuzeyinden motor – yelken seyrederken Amiraller kupasına katılan yarış tekneleri yanımızdan geçti.
Yarışan teknelerden Korza
Sedef Adası’nı
geçtikten sonra rotayı güneydoğuya çevirdik. Rüzgar Lodos’tan 10 knot’a çıkınca
yelken basıp motoru durdurduk. Ben teknede yalnız olduğum için anayelkeni basmam
biraz vakit aldı ve Resif’in gerisinde kaldım. Rüzgar bir süre devam etti ancak
Tuzla açıklarında hafifledi. Tekrar motor – yelken seyre döndüm.
Öğleden sonra saat üçe yaklaşırken Yalova önlerindeydik. Resif benim yarım saat kadar ilerimdeydi. Hızlanmak için motorun devrini arttırdım. Ancak marinaya yaklaştığım sırada motor hararet alarmı verdi. Mecburen motoru durdurdum. Ancak rüzgar neredeyse hiç kalmamıştı. Bir süre bekledikten sonra motoru tekrar çalıştırıp çok düşük devirde marinaya kadar geldim. Resif Yalova Marina’ya bağlandıktan neredeyse bir saat sonra ben Symphony ile iskeleye yanaştım.
Symphony’nin
Volvo Penta S-drive motoru yaz sonunda su giriş deliklerinde biriken midye ve
kekamozlar yüzünden soğutma suyu çekmekte zorlanıyor ve yüksek devirde hararet
yapıyor. Resimlerde problem açık şekilde görülüyor. Tek çözümü ise, sanıyorum ki,
ara sıra teknenin altına dalıp delikleri
temizlemek…
Motorun su giriş deliklerinin temiz hali...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder